zondag 2 oktober 2011

Zon, zee en strand ( en beestjes ) !

Goodday mates !!!!!

How are you doing ! Wij nog steeds heel erg goed, maar soms is het hard werken geblazen. Vooral als er weer eten op tafel moet komen. Een mooie bijkomstigheid is in dit klimaat dan weer dat eten koken buiten kan op de "slide-out bbq".
Burger erop, of zalm en een wijntje erbij, dat maakt het dan ook wel weer aangenaam.
We zijn aangekomen in de Whitsundays, zeg maar het Torremolinos van AU, alleen veel gemoedelijker en tropischer. Het dorp hier heet Airlie Beach. Een nadeel van dat tropische zijn de zandvlooien rondom de camper. Sipke heeft er weinig last van, maar Ien krabt zich uit de naden. We zijn zelfs al naar de apotheek geweest om zalf te halen en iets om het bijten tegen te gaan. Het leek op een gegeven moment wel of ze de mazelen had !
Naast deze vorm van ongedierte zijn er ook leuke beestjes.
De leguaan kwamen we tegen bij een waterval, die overigens droog stond vanwege een gebrek aan water. Ineens hoor je iets ritselen en dan komen er makkers zoals op de foto tevoorschijn. Deze was ongeveer een meter lang en volgens de lokalen schijnt dit maar een kleintje te zijn. Zolang je niet te dicht in de buurt komt doen ze niks, maar ze schijnen lelijk te kunnen bijten.

Op de camping hadden we gezelschap van Kees Kakatoe. Hij kwam even kijken of er wat te knagen viel en Ien kon hem zomaar een stukje brood voeren. Het duurde maar even of Koos, Karel, Knelis, Karin en Katja Kakatoe waren ook van de partij. Ze eten trouwens heel netjes, staand op 1 poot en het brood in de andere. We werden bedankt met vriendelijk gekrijs.
Na het ontbijt voor ons en de vogels werd het tijd om de bus op te zoeken die ons naar de haven zou brengen voor een Cruise naar de witste stranden ter wereld, The Whitsunday Islands.

De foto's zeggen genoeg, dachten we. Na een boottocht van ruim een uur hebben we eerst een poosje gesnorkeld. Ien en ik hadden de mazzel dat we onder water een hele mooie schildpad hebben zien zwemmen. Het dier trok zich niks van ons aan en ging gewoon zijn gang. We konden hem een hele poos volgen en dit was 1 van de mooiste dingen die we hebben gezien tot nu toe. De kleuren van het koraal zijn daarnaast ook onvoorstelbaar mooi en helder. Ook zwemmen er grote, kleurige vissen om je heen als je niet teveel beweegt.

Na de snorkel-sessie hebben we kleine boswandeling gemaakt naar een look-out en vanaf hier zijn de beide laatste foto's genomen. Je weet niet wat je ziet !!! Hierna was het weer tijd om in te schepen en te vertrekken naar een volgend eiland met de exotische naam Whitehaven Beach. Hier verbleven we ruim 2 uur en konden we zwemmen, bakken in de zon ( Sip behoorlijk verbrand ) en kregen we een Aussie-bbq aangeboden. Het zand was hier zo wit dat je niet zonder een zonnebril kon. Je verwacht dat je er niet op kunt lopen vanwege de warmte, maar het zand is eerder koel dan warm. Het is zo wit dat de meeste warmte wordt gereflecteerd. De combinatie van dit witte zand en de lichtblauwe zee ( en die is hier echt blauw ! ) is geweldig. Wij hadden liever de boot gemist voor de terugweg, maar helaas.......... Hier kom je erachter wat men bedoelt met " Het Zwitserleven Gevoel ".
We hebben 3 nachten in Airlie Beach gestaan en op de camping hebben we leuke mensen ontmoet. De buurvrouw heeft Ien nog geholpen met het zandvlooien-probleem ( gewoon azijn was de oplossing ) en haar man bleek chauffeur te zijn op een roadtrain. Dit is toch ietsje anders dan we in NL gewend zijn. Sip heeft al gesolliciteerd en wacht nog op antwoord.
Inmiddels zijn we weer onderweg naar het noorden. Cairns is nog 600 km en we rijden hoofdzakelijk langs de kust. Tot de volgende keer maar weer !!!!! Groetjes vanuit Bowen van Sip en Ien !