dinsdag 4 oktober 2011

The beautiful life

Hallo mensen in Holland, hier zijn we weer met een klein berichtje dit keer.
We zijn bezig met de laatste dagen van de reis met de camper. Donderdag willen we in Cairns zijn om daar overdag nog wat te winkelen en 's avonds zijn we dan bij Nico en Yvonne.
Bovenstaand nog even wat foto's ter impressie van de beautiful life of camping in Australia:

We hebben 4 dagen en 3 nachten om een afstand van 450 km te overbruggen, van Airley Beach naar Cairns en dus doen we het heel rustig aan.
De camping hierboven was bij Bowen en hebben we gevonden op het internet. Zij hadden plaatsen direct aan zee en dus gingen we kijken of ze nog een spot vrij hadden. En ja hoor, er was nog eentje!
En dus hebben we daar onze camper geparkeerd en konden we genieten van een nachtje aan zee.
Omdat je zo het strand op liep, hebben we een fikse strandwandeling gemaakt en de mooiste schelpen gezocht. Nu moeten we nog een manier vinden om ze mee naar NL te krijgen zonder aangehouden te worden op Schiphol.....
 De volgende dag hebben we niet meer als 100 km gereden en kwamen toen per ongeluk terecht op een vrije camping en dus hebben we "wild" gecampeerd. Nou ja, het was hardstikke druk, dus eigenlijk leek het op een gewone camping, alleen hadden we geen stroom. Maar dat deert niet voor 1 nacht, dat kan de campeer wel aan. Gevolg was wel, dat we daarom wel om 21.00 al op bed lagen om stroom te sparen!
Ach, we hebben ons wel vermaakt en toch waren we de volgende morgen al om 6 uur uit bed om schelpen te zoeken op het strand. Bijgaande foto is van de zonsopkomst op Balgal Beach.

Vandaag zijn we op Mission Beach en terwijl Sip aan het koken is, maak ik de blog. Vanavond krijgen we spaghetti, hoewel Sip meer trek heeft in hamburgers....

Mission Beach is een heel mooi strand, veel zand maar zonder schelpen, maar met statief kun je dus de mooiste foto's maken! De rest van de foto's is prive...

Op de campings ontmoeten we over het algemeen heel aardige mensen. Ook wel Hollanders, maar die proberen we zo veel mogelijk te ontwijken... Ook treffen we regelmatig Duitsers en aangezien voornamelijk Sip wel een aardig mondje Duits spreekt, hebben we soms leuke gesprekken. Maar wat het vooral leuk maakt, zijn de contacten met Australiers. Zij zijn erg open, vriendelijk en we doen daar veel informatie van op.

We moeten jullie wel waarschuwen, want zodra we thuis zijn gaan we weer sparen en nu voor een trip via de Outback langs de Westcoast van AU!!! We hebben al zo veel ideeen opgedaan en informatie gekregen van echte Aussies, dat we nu al superenthousiast zijn!!

Dit land is geen vakantie-land, dit is een ERVARING. Mochten jullie ooit de mogelijkheid hebben om zoiets als ons te doen, dan is ons advies: ALTIJD DOEN! Je moet je laten meevoeren, onderdompelen in dit land. Het is groot, afwisselend, met ongekende mogelijkheden, een super-cultuur ( meestal dan) en je komt hier gewoon helemaal tot rust....no worry's mate!

Wij gaan nog even genieten van onze laatste camperdagen en vanaf vrijdag zijn we nog een dag of 4 bij mijn broer Nico en schoonzus Yvonne. Zij hebben beiden vrij genomen en volgens de berichten gaan we allemaal leuke dingen doen. Dus we wachten rustig af en zien wel wat ons te wachten staat. Het is een soort slagroom op het toetje.

Groetjes en tot de volgende keer, Sip en Ien.

1. Haha, nu alweer sparen voor een trip naar het westen. Ik heb nog wel wat twee euromunten hier thuis liggen ;)
    Geniet er nog maar lekker van en als jullie bij Nico en Yvonne zijn, maar even bellen!