zondag 25 september 2011

Nog meer zon, een beetje pech en wilde dieren.

Hallo iedereen.

Daar zijn we weer met het vervolg van onze reis. Het is nu volop zomer en we staan elke avond op exotische plaatsen. Zo zijn we op het meest oostelijke puntje van AU geweest, genaamd Byron Bay. Naast een gigantisch uitzicht ook hier weer de Aziaten met de telelenzen, maar een van hen heeft ons beiden wel mooi op de foto gezet.
Na Byron Bay hebben we een bezoek gebracht aan de Goldcoast. Dit is het Monaco van AU met dure hotels en appartementen. We hadden hier graag even over het strand gelopen, maar we konden op geen enkele manier de camper kwijt. Dus het blijft bij een foto bij een verkeersbord.
Na de Goldcoast komt de derde grote stad van AU en dit is Brisbane. Deze stad kun je alleen maar passeren via tolwegen, en we hadden gehoord dat je deze cash kon betalen. Dus wij rijden met de portemonee in de hand, maar toen we op een gegeven moment Brisbane al weer lang achter ons hadden gelaten hadden Sip en Ien nog geen tolpoort gezien ! Achteraf hadden we ons
kenteken telefonisch door moeten geven, 2 dagen van te voren. Ongetwijfeld zijn we op de foto gezet dus er zal nog wel een bekeuring volgen als we alweer thuis zijn. Zien we dan wel weer.

Onze eerste camping in Queensland was op een eiland vlak boven Brisbane, genaamd Bribie-Island. Hier was het weer tijd om te wassen en hebben we 2 nachten doorgebracht. Ook moesten er weer boodschappen worden gedaan, maar toen we de bus wilden starten.......niks ! Weer starten, weer niks. Dus Maui gebeld, en binnen anderhalf uur stond er een sleepwagen voor de deur. Dit was een beetje overbodig, maar de beste monteur kwam tot de conclusie dat de accu kapot was en heeft een nieuwe geplaatst. Dat viel dus mee en wij konden de koelkast weer vullen. Deze camping lag direct aan het strand en

de dolfijnen zwommen enkele tientallen meters van het strand voorbij. Zo nu en dan sprong er 1 uit het water ! Geweldig om te zien. We hebben geprobeerd dit op de foto te krijgen, maar dit is niet gelukt helaas. Op deze camping stonden we naast een ouder Australisch stel. Met name de buurvrouw zat om een praatje verlegen en vroeg ons het hemd van het lijf. Dit resulteerde in een avond kletsen bij hen op het terras. Dit was erg gezellig, zeker toen na nogal vele biertjes de whiskeyfles op tafel kwam. Nu was dat niet zo erg, maar er werd verwacht dat we deze zouden leegmaken. Conclusie, hoofdpijn de volgende ochtend. Na een paracetamol waren we weer bij de les en was het tijd om te vertrekken.

Vergeet Crocodlile Dundee, er is maar 1 held in Australie en dat is Steve Irwin ! We konden zijn park niet links laten liggen en op de foto is te zien dat Sip dikke maten met hem is. Steve is niet meer, maar zijn park is werkelijk prachtig. Hier zie je alle Australische dieren bij elkaar en we hebben er vele op de foto gezet. Voor degenen die zitten te wachten op enge spinnenfoto's, die moeten nog maar even geduld hebben. In de camper hebben we nog geen enkele aangetroffen en ook in Steve zijn park niet. Wel enge slangen, natuurlijk krokodillen en koala's, kamelen en wombats. Ook liepen er in het hele park honderden hagedissen in vele soorten en maten rond, gewoon los ! Maar het mooiste onderdeel van het bezoek was wel het therapeutisch kangoeroe knuffelen. Op de foto zie je Ien heel relaxed naast de kangoeroe liggen. Ze heeft hem net al haar problemen verteld en het beest luisterde geduldig en knikte instemmend. De sessie werd afgesloten met een ontspannend dutje in het gras. Ien kan er weer helemaal tegen. De kangoeroe vertelde Ien ook nog even een bezoek te brengen aan haar zuster, die net moeder was geworden. Op de laatste foto zie je dan ook een kangoeroe met een baby in de buidel. Hij was al flink gegroeid en paste maar amper meer in de buidel. We zijn daarna ook nog in het hospitaal van het park geweest. Hier werd een pootje van een koala in het gips gezet. Achter glas kon je dit zien. Hiervan geen foto's, maar wel film. Voor de liefhebber te zien als we weer thuis zijn.
 Na de Zoo zijn we naar Noosa gereden waar we wederom een camping hebben opgezocht. Noosa is een soort Scheveningen, dus heel erg druk en de meeste campings zaten vol. Gelukkig vonden we er nog een met een vrije plaats, en een hele goede internetverbinding. En met zwembad, waar Sip enkele bommetjes heeft gedemonstreerd. Dit vindt men in AU maar raar, bommetjes. De volg-ende stop is in Hervey Bay, waar we proberen een walviscruise te gaan doen, hopelijk weer met mooie foto's.
Dat was het weer. Tot de volgende keer. Met de groeten van Sip en Ien !!!

1. Hallo lui downunder !
    Met plezier...(en natuurlijk met een beetje jaloezie) lezen we jullie mooie verhalen. Wat maken jullie veel mee!: van stressgevoelige bergpassen tot een therapeutische relaxsessie met de plaatselijke kangaroe dr. Rossi. Klinkt allemaal fantastisch.
    Aan een walvissafari hebben wij goede herinneringen, (ondanks dat onze medepassagiers een nieuw record projectielbraken probeerden te vestigen); de zeeziekte was trouwens direct voorbij zodra we weer aan land stapten, maar desondanks wel een prachtige ervaring en mooie foto's rijker.
    Wij hopen dat jullie veel walvissen gaan zien!
    Mensen, geniet volop van jullie reis, de natuur en elkaar; en we blijven jullie volgen! Groeten van Marco, Sandra, Niels en Jelle

2. He, luitjes...

Te vet, die foto van kangaroe met baby in de buidel, dit is voor Femke een hoogtepunt, laat ik haar morgen zien.
    Top daar, ik ben ontzettend jaloers, ik wil volgend jaar ook...........
    Heel veel plezier, pas op bij de sharks en genieten maar....

XX Nynke en kids.

3. Luitjes, ik hou het deze keer kort.