dinsdag 20 september 2011

Hoi allemaal, hier zijn we weer !

Hoi allemaal, hier zijn we weer. Een paar dagen verder en we hebben al weer heel wat meegemaakt! Als ik al dacht, dat de "leuke"afdalingen achter de rug waren na de Great Alpine Road, nou, dan kwam ik bedrogen uit! Omdat we de toeristische route namen ipv de snelwegen, kwamen we soms wel voor verrassingen te staan. Ze geven hier in AU nl wel aan, dat er een afdaling komt en ook van hoeveel kilometers, maar dan weer niet hoe steil die is! Zelfs Sipke had ze nog niet zo steil meegemaakt, zei hij. Nou leuk, hoor. Zoals je op de foto ziet, sta ik langs de kant en wilde eigenlijk de laatste 3 km graag lopen ipv meerijden. Maar goed, alles is goedgekomen en uiteindelijk kwamen we veilig aan bij de Jenolan Caves. Dit zijn de spectaculairste grotten van AU. En dat bleek ook zo te zijn. We hebben een rondleiding gedaan van 1,5 uur en kwamen heel diep onder de grond. Wel bijna 100 meter onder de grond.

Na de Caves zijn we via de andere kant doorgereden naar Katoomba. Daar waren de Three Sisters, en ook bussen vol Japanners en Koreanen met fotoapparatuur waar wij onze hele vakantie wel mee kunnen bekostigen! Dit was dus erg toeristisch en voor ons na alle voorgaande niet zo erg spectaculair meer en dus hebben we de Blue Mountains gauw weer verlaten en zijn we op weg gegaan naar de camping in Sydney. Die vonden we naast een kerkhof, ook leuk, en daar zijn we 2 nachten geweest. Veel vogels gezien en ook opossums gezien. Dit zijn nachtdieren, die een kruising zijn tussen een grote rat en een eekhoorn. Helaas niet op de foto vanwege de donkerte.

De volgende dag zijn we Sydney in geweest. We hadden een pas voor 1 dag gratis openbaar vervoer, en dus gingen we samen met de forenzen in de trein naar het centrum. Daar was het vanzelf heel druk, met vnl kantoormensen. Maar wij hadden vakantie en zijn in het Sydney Sea-Aquarium begonnen. Dat was erg mooi. Je loopt daar een aantal keer in een tunnel onder water en dan zwemmen de reuzeroggen en haaien boven over je heen. Dat is een prachtig gezicht. We hebben vele foto's en film gemaakt daar, maar helaas zijn deze per ongeluk gewist door een verkeerde tik op de computer. Erg jammer, maar niets aan te doen! Daarom moeten jullie het ook met bovenstaande foto doen. Deze is gemaakt door ons op de ferry. Die vaart een rondje en komt dan onder de Harbour Bridge door en vaart langs The Opera House. We hadden ook foto's waar wijzelf bij op staan, maar die kunnen we dus niet meer laten zien. Na nog een rondje door de stad, met vele dure winkels, hebben we in Darling Harbour wat gegeten, in de zon, en zijn toen langzaamaan weer naar de camping gegaan. Nu hebben we Sydney weer verlaten en zijn op weg naar Brisbane.
Het is hier stralend blauw en vanmorgen om half 9 was het al 26 graden!! Dus na deze MacDonalds gaan we gauw een strand opzoeken en een duik in de oceaan nemen.
Tot gauw!!! Sip en Ien.

1. ja ja de avonturen zijn niet voor de poes begrijp ik wel. Ach ja beter je foto's zoek dan je geld moet jem aar denken. Ondanks de vervelende actie ( niet meer doen he) kunnen we toch nog genieten van het prachtige land. GENIETEN is mijn advies.

groetjes en tot lees
    Nelly

2. Mates! Klinkt goed! En ala Steve een avontuurlijke koers uitgezet. Goed man! Gewoon onthouden, zolang je een balpen en het Mc Gyver Handboek bij de hand hebt, ben je elke situatie meester. Dan boezemt een steil hellinkje ook geen angst meer in. Zet 'm op luitjes! Cams on! Wij willen foto's!

G'day mates,
    Didgeridouwe!

3. Ik heb eens even ge-googled op Opossum. Deze beestjesfreak had daar nog niet eerder van gehoord. Sandra was shocked door de foto's. Durfde je de camper nog uit Ineke? Of was het juist Sip die met de voetjes van de vloer ging? Lijkt wel een foute cloon van de Tasmanian Devil. En ik dacht dat ze er alleen enge spinnen hadden.